• دسته ها
  • ژانرها
  • بازیگران
  • کارگردانان
  • کشورها
  • تاریخ انتشار

فرم ورود سایت

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

عضویت در سایت

126 بازدید
  • 1396
  • هزارپا

  • 122 دقیقه
  • 6.2460 رای
  • کارگردان : ابوالحسن داودی
  • نویسنده : امیر برادران، پیمان جزینی، مصطفی زندی
5(1 رای)
n/n
امتیاز در IMDB

خلاصه داستان

رضا (رضا عطاران) و دوستش منصور (جواد عزتی) که به کیف‌قاپی مشغول هستند از طریق مادرش متوجه می‌شود که دختر (سارا بهرامی) فردی پولدار نذر کرده‌است که با یک جانباز ازدواج کند به همین دلیل رضا که در تصادف پای خود را ازدست داده تصمیم می‌گیرد خود را به دختر نزدیک کند تا بتواند با وی ازدواج کند رضا وارد آسایشگاه جانبازان می‌شود که دختر مدیر آنجاست رضا با گفتن دروغ‌های مختلف سعی می‌کند که دختر به او علاقه‌مند شود رضا با کمک منصور دختر را به خودش علاقه‌مند می‌کند از طرف دیگری رضا ادعا می‌کند که در جنگ تحمیلی فرمانده یکی از گروه عراقی را کشته برای خودش دردسر بزرگی ایجاد می‌کند و…
تریلر ها و ویدئو ها

💵 خرید و دانلود قانونی 🎥 480p 📂 قسمت اول

  • کیفیت :480p
  • حجم :569 مگابایت
  • فرمت :MKV
  • انکودر :هنر اول

💵 خرید و دانلود قانونی 🎥 480p 📂 قسمت دوم

  • کیفیت :480p
  • حجم :591 مگابایت
  • فرمت :MKV
  • انکودر :هنر اول

💵 خرید و دانلود قانونی 🎥 720p 📂 قسمت اول

  • کیفیت :720p
  • حجم :927 مگابایت
  • فرمت :MKV
  • انکودر :هنر اول

💵 خرید و دانلود قانونی 🎥 720p 📂 قسمت دوم

  • کیفیت :720p
  • حجم :966 مگابایت
  • فرمت :MKV
  • انکودر :هنر اول

💵 خرید و دانلود قانونی 🎥 1080p 📂 قسمت اول

  • کیفیت :1080p
  • حجم :1.07 گیگابایت
  • فرمت :MKV
  • انکودر :هنر اول

💵 خرید و دانلود قانونی 🎥 1080p 📂 قسمت دوم

  • کیفیت :1080p
  • حجم :1.77 گیگابایت
  • فرمت :MKV
  • انکودر :هنر اول

💵 خرید و دانلود قانونی 🎥 4K 📂 قسمت اول

  • کیفیت :4K
  • حجم :2.03 گیگابایت
  • فرمت :MKV
  • انکودر :هنر اول

💵 خرید و دانلود قانونی 🎥 4K 📂 قسمت دوم

  • کیفیت :4K
  • حجم :2.46 گیگابایت
  • فرمت :MKV
  • انکودر :هنر اول

💰 فروش کلی: 38,029,415,000 تومان                                                         ✏ نمره منتقدین از 100 : 31

 

جوایز و رکورد های فیلم هزار پا :

🏆نخستین فیلم ۲۵ و ۳۰ و ۳۵ میلیاردی تاریخ سینمای ایران
🏆بیشترین فروش افتتاحیه تاریخ سینمای ایران
🏆پرمخاطبترین فیلم دهه ۹۰ (بیش از ۴ میلیون تماشاگر)
🏆بیشترین فروش روزانه (۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون در جمعه ۲۹ تیر)
🏆بیشترین تماشاگر در یک روز (۱۶۰ هزار بیننده در سه‌شنبه ۱۶ مرداد)

توضیحات

ترافیک مصرفی برای دانلود این فیلم به صورت نیم بها محاسبه می شود ( مثلا فیلمی که 1 گیگ باشه – 500 مگابایت از اینترنت شما رو مصرف میکنه)

✅ کارگردان این اثر آن را 3 ساعته جهت پخش سینما آماده کرده بود اما بنا به دلایلی تصمیم به پخش نسخه 2 ساعته آن در سینما شده است.نسخه پخش خانگی این اثر که به حق پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است در دو قسمت 90 دقیقه ای که 15 و 22 اسفند عرضه می شود در اختیار شما همراهان قرار می گیرد.

رمز فایل پیش فروش قسمت اول:

PETWP86KRKUDDH4D

رمز فایل پیش فروش قسمت دوم:

YOWFM311N69H9HBB

عوامل فیلم

Reza Attaran رضا عطاران در نقش رضا هزارپا
Javad Ezati  جواد عزتی در نقش منصور
Sara Bahrami سارا بهرامی در نقش الهام/مدیر آسایشگاه
Mehran Ahmadi  مهران احمدی در نقش دایی کامران/داییِ رضا
بقیه بازیگران به ترتیب حروف الفبا
Arsha Aghdasi  ارشا اقدسی در نقش مرد کیف به دست
Sepand Amirsoleimani  سپند امیرسلیمانی در نقش امید/پسرعموی الهام
Naeime Nezam Dost  نعیمه ناظم دوست در نقش خانم کمالی
Laleh Eskandari  لاله اسکندری در نقش نا مشخص
Amir Mehdi Jouleh  امیرمهدی ژوله در نقش نا مشخص
Shohreh Lorestani  شهره لرستانی در نقش نا مشخص
Mohammad Naderi  محمد نادری در نقش نا مشخص
Omid Roohani  امید روحانی در نقش پدر الهام
Shahin Taslimi  شهین تسلیمی در نقش مادر رضا

تصاویر فیلم

📂 نقد و بررسی فیلم هزارپا 📂

 

"هزارپا" آخرین ساخته ی ابوالحسن داوودی فیلمی کمدی ست با جنس شوخی های آشنای این سینما؛ اگر انتظار تماشای یک کمدی خوب در حد و اندازه ی «خوب، بد، جلف» را دارید گمان نمی کنم «هزارپا» گزینه ی مناسبی برای شما باشد.

 

اصلی ترین مشکل «هزارپا» به مثابه بسیاری دیگر از کمدی های سینمای ایران، فیلمنامه ی آن است. فیلمنامه ای که براساس داستانی تکراری پیش می رود و فقدان عناصری که باید موجبات خنده ی مخاطب را فراهم آورند در آن به وضوح دیده می شود.

 

این که فیلم یک زوج کمدین پرطرفدار دارد (رضا عطاران و جواد عزتی) و بازیگر زنی که اتفاقاً برنده ی سیمرغ بلورین بازیگری جشنواره ی فیلم فجر سال گدشته هم بوده است (البته برای فیلمی دیگر) خود بختی قوی را برایش ایجاد می کنند تا مخاطبان زیادی را به سینما بکشاند اما خیلی وقت است که میزان فروش، شاخص چندان قابل اعتمادی برای ارزیابی کیفیت فیلم ها به شمار نمی رود.

 

در وهله ی اول احتمالاً بسیاری از مخاطبان فیلم متفق القول خواهند بود که «هزارپا» تکراری نه چندان هوشمندانه و پربار از «نهنگ عنبر» است؛ «هزار پا» هوشمندانه نیست بدین جهت که در آن از الگوهای تکراری و دستمالی شده ای بهره گرفته شده که پیش تر در نمونه های مشابه چون «نهنگ عنبر» دیده شده اند و دیگر نخواهند توانست برای مخاطب جذابیتی داشته باشند. از طرف دیگر موقعیت زمانی فیلم نیز همچون «نهنگ عنبر» به سال های پایانی دهه شصت مربوط می شود و شاخصه های بارز آن برهه از زمان که با برجسته سازی وجوه کمیک شان انگیزه لازم برای خندیدن مخاطب را ایجاد می کنند. درواقع رضای «هزارپا» با اندک تفاوت هایی می تواند همان ارژنگِ «نهنگ عنبر» باشد. این تفاوت ها بیشتر به برخی خصوصیات شخصیتی مربوط می شوند و طبقه ی اجتماعی اما نوع بازی عطاران در دو فیلم فرق چندانی با یکدیگر ندارد.

 

انتظار نمی رود در یک اثر کمدی پایان الزاماً باز باشد یا مثلاً تلخ، اما این که به هر طریقی فیلمساز یک پایان مثبت را آن هم با رساندن زوج فیلم به یکدیگر (که کلیشه ای ترین الگوی چنین فیلمهایی است) به کار بچسابند قابل پذیرش نیست حتا اگر فیلم کمدی باشد. این که الهام (سارا بهرامی) پس از آگاهی از دروغهای رضا و حرفه ی حقیقی او و گذشته واقعی اش و ... همچنان مصر به ازدواج با اوست و یک جورهایی او را مجبور به ازدواج می کند به باور من حتا برای یک فیلم کمدی هم شرم آور است. نمی خواهم فیلم را با دیدگاه فمینیستی مورد بررسی قرار دهم اما فکر می کنم این دست پایان های تکراری و کلیشه ای برای فیلم های کمدی تاریخ مصرفی داشته که مدتهاست گذشته و مخاطب حتا از یک اثر کمدی انتظار اتفاقات بهتری دارد.

 

اما ایراد دیگری که باز هم بر فیلمنامه وارد است، کشدار بودن آن است. این کشدار بودن به واسطه ی طرح داستانک های متعدد اتفاق افتاده است؛ داستانک هایی که بعضاً نقشی هم در پیشبرد روایت ندارند و حذف آن ها لطمه ای به کار نمی زند. برخی شخصیت های فیلمنامه نیز منفعل اند و تا پایان هم منفعل باقی می مانند؛ به بیانی دیگر، کاربرد آن ها در فیلمنامه هرگز مشخص نمی شود. مثلاً پرده ای از ارتباط میان پسرعموی الهام و انگشتری که در دست رضاست تا پایان فیلم برداشته نمی شود؛ یا اصلاً کارکرد پسرعمو در فیلمنامه که جز خواستگاری سمج اهمیت دیگری در حضورش لمس نمی شود. البته در تیتراژ پایانی فیلم بخش های حذف شده ی فیلم به نمایش درمی آیند و می توان به برخی از رازهای مگوی کار با تماشای آن ها پی برد با این حال فکر می کنم اگر قرار است عنصری در درام بی کارکرد بماند بهتر آن است که به طور کامل حدف گردد تا مخاطب را نیز دچار سردرگمی نکند و از طرفی هم مدت زمان فیلم کاهش یابد و بر ضرباهنگ آن افزوده شود.

 

اما ایراد دیگری که باز هم بر فیلمنامه وارد است، کشدار بودن آن است. این کشدار بودن به واسطه ی طرح داستانک های متعدد اتفاق افتاده است؛ داستانک هایی که بعضاً نقشی هم در پیشبرد روایت ندارند و حذف آن ها لطمه ای به کار نمی زند. برخی شخصیت های فیلمنامه نیز منفعل اند و تا پایان هم منفعل باقی می مانند؛ به بیانی دیگر، کاربرد آن ها در فیلمنامه هرگز مشخص نمی شود. مثلاً پرده ای از ارتباط میان پسرعموی الهام و انگشتری که در دست رضاست تا پایان فیلم برداشته نمی شود؛ یا اصلاً کارکرد پسرعمو در فیلمنامه که جز خواستگاری سمج اهمیت دیگری در حضورش لمس نمی شود. البته در تیتراژ پایانی فیلم بخش های حذف شده ی فیلم به نمایش درمی آیند و می توان به برخی از رازهای مگوی کار با تماشای آن ها پی برد با این حال فکر می کنم اگر قرار است عنصری در درام بی کارکرد بماند بهتر آن است که به طور کامل حدف گردد تا مخاطب را نیز دچار سردرگمی نکند و از طرفی هم مدت زمان فیلم کاهش یابد و بر ضرباهنگ آن افزوده شود.

 

نقاط قوت

 

نقاط ضعف

 
یاسمن خلیلی فرد

یاسمن خلیلی فرد

منتقد سینما

نظرات کاربران

دیدگاها ، پس از تایید مدیران سایت منتشر خواهند شد. دیدگاهای انگلیسی یا غیر مرتبط با مطلب منتشر نخواهند شد.

+ +